Κυριακή με στυλ...Sunday's Style No7

Κυριακή, Μαΐου 11, 2014


MINIMAL STYLE


Πέρασαν κάμποσες Κυριακές χωρίς στυλ, καιρός να επανέλθουμε.  Που είχαμε μείνει λοιπόν; 

To μίνιμαλ στυλ για την διακόσμηση του σπιτιού μας ίσως αποτελεί την πιο γνωστή τάση διακόσμησης αλλά συγχρόνως και την πιο δύσκολη να εφαρμοστεί 100% στην καθημερινότητα του σπιτιού μας.  Όταν αναφερόμαστε στο συγκεκριμένο στυλ καλό είναι να έχουμε στο μυαλό μας την φράση “less is more” δηλαδή όσο λιγότερα κάνουμε για την διακόσμηση του χώρου μας τόσο πιο πιθανό είναι να επιτύχουμε μια minimal εμφάνιση.

Γενικότερα αυτό το στυλ είναι συνώνυμο της απλότητας και της λιτότητας και απουσιάζουν οι υπερβολές και οι περίτεχνοι συνδυασμοί στον χώρο.  Τα έπιπλα μας είναι απλά με καθαρές γραμμές και απουσιάζουν εντελώς τα περίτεχνα τελειώματα και διακοσμητικά στοιχεία.  Με την ανάλογη λογική επιλέγονται και τα υφάσματα που ντύνουν τα έπιπλα αλλά και τον υπόλοιπο χώρο, υφάσματα χωρίς στοιχεία πολυτέλειας και σύνθετη σύσταση.  Επίσης και οι χρωματικοί συνδυασμοί κινούνται στο ίδιο πλαίσιο απλότητας με κυρίαρχο στοιχείο τα μονόχρωμα υφάσματα ή τις κοντινές αποχρώσεις των χρωμάτων.  Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως όταν ακούμε την λέξη minimal στο μυαλό μας έρχεται αυτόματα ένας χώρος όπου κυριαρχεί ή το λευκό ή το μαύρο δηλαδή ουσιαστικά ξεχνάμε εμπριμέ και λουλουδάτα υφάσματα.

Το minimal στυλ διακοσμητικά παραπέμπει σε ανατολικές κουλτούρες όπως είναι η ιαπωνική, ειδικά στην παραδοσιακή της μορφή, όπου εκεί πράγματι ένα δωμάτιο αποτελείται από τα στοιχειώδη έπιπλα, φτιαγμένα από φυσικά υλικά και με σκοπό απλά να καλύπτουν τις ανάγκες για τις οποίες φτιάχτηκαν.  Στις σκανδιναβικές χώρες θα δούμε κάτι αντίστοιχο στην διακόσμηση (χαρακτηριστικός εκφραστής αυτής της τάσης είναι τα έπιπλα ΙΚΕΑ) με κυρίαρχο το λευκό χρώμα και τις απλές φόρμες στα έπιπλα.

Βέβαια μεταφέροντας αυτό το στυλ στην Ελληνική πραγματικότητα στην απόλυτη του μορφή, νομίζω πως σαν Μεσογειακός λαός με διαφορετικές συνήθειες από αυτές των Γιαπωνέζων και Σουηδών, μπορούμε εύκολα να το χαρακτηρίσουμε απρόσωπο και απόμακρο ακόμα και βαρετό.

Το θέμα με όλες τις τάσεις που κατά καιρούς έρχονται στην επιφάνεια είναι να τις προσαρμόζουμε στις δικές μας ανάγκες και το προσωπικό μας γούστο.  Αυτό το στυλ είναι ένας καλός οδηγός για να πετύχουμε ένα κομψό και ισορροπημένο αποτέλεσμα χωρίς υπερβολές στον χώρο μας.


Ας δούμε όμως πως αποδίδεται με εικόνες το στυλ αυτό…


















































Να έχετε μια υπέροχη Κυριακή


Christina
by ArtDecorationCrafting

You Might Also Like

20 Comments

  1. Καλησπέρα Χριστίνα! Κάποτε μου άρεσε το μίνιμαλ σαν στυλ στη διακόσμηση αλλά έκτοτε έχω αναθεωρήσει πολύ..μου φαίνεται αφιλόξενο και κάπως "αποστειρωμένο"..νομίζω θα ένιωθα άβολα σε αυτούς τους χώρους..ούτε βέβαια και το άλλο άκρο είναι ωραίο, να έχεις δηλαδή αντικείμενα παντού γιατί έτσι δημιουργείς χάος και αίσθηση ακαταστασίας. Πιστεύω ότι το ωραίο είναι κάπου στη μέση!! Καλή εβδομάδα να έχεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι όπως το περιγράφεις Μαίρη το είχα κι εγώ στο μυαλό μου όμως η διαμονή μου σ ένα σπίτι στο Makkum στην Ολλανδία πριν 2 χρόνια για περισσότερο από 2 μήνες το οποίο σπίτι ήταν παλιό παμπάλαιο, τι άλλο θα ήταν εκεί, αλλά επιπλωμένο minimal style μ εκανε να αναθεωρήσω!!! Η ζεστασιά του προερχόταν από το σύνολο του περιβάλλοντος κάποια ριχτάρια, κάποια διακοσμητικά, βιβλία επιμελώς αφημένα στο πάτωμα και φυτά εσωτερικού χώρου. Βέβαια στο χώρο μου δεν μπορώ να το υιοθετήσω γιατί πρέπει να τ αλλάξω όλα! Κι όπως λέω και στην ανάρτηση μπορεί να λειτουργήσει σαν οδηγός για την δημιουργία πιο εκλεπτυσμένων χώρων! Καλή εβδομάδα

      Διαγραφή
  2. Χριστινάκι μου καλησπέρα, λοιπόν εγώ δεν είμαι πολύ φαν του μίνιμαλ , προτιμώ λίγο πιο "ζεστές" γωνιές, αλλά μπορώ να πω πως παρουσιάζεις μερικές φώτο που είναι κάτι παραπάνω από καλές. Φαντάζομαι δεν βλάπτει να έχουμε και κάποιες επιρροές στο σπίτι μας ποιο λιτές, ε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 'Ετσι ακριβώς Λίλια... το φέρνεις στον χώρο σου σαν επιρροή αν δεν είσαι πιστή οπαδός! Καλή εβδομάδα :)

      Διαγραφή
  3. Μπα και εγώ του πιο φορτωμένου στυλ είμαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ Ιωάννα μου αλλά κάποιες στιγμές καλό είναι να αναπνέουν λίγο οι χώροι μας...εμένα τουλάχιστον μια φορά την 2ετία με πιάνει και κρύβω τα μισά, είναι και πιο εύκολο στο ξεσκόνισμα και τα ξαναφέρνω κοντά στα Χριστούγεννα πάλι! Καλή εβδομάδα εύχομαι :)

      Διαγραφή
  4. Πολύ δύσκολο στυλ έπιασες αυτή την φορά Χριστίνα. Δύσκολο να διατηρηθεί με τα μικροαντικειμένα που μαζεύονται στην καθημερινότητα αλλά και να αποκτηθεί επειδή η έμφαση δίνεται μόνο με τα απολύτως απαραίτητα, αυτά απαιτούν πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και φινιρίσματος που συχνά έχουν σημαντικό κόστος.
    Δεν με αντιπροσωπεύει καθόλου ως στυλ αλλά το κρατώ ως υπενθύμιση όταν πάω να το παρακάνω σε κάποιες γωνιές. Το μόνο μέρος του σπιτιού που θα μπορούσα να το υιοθετήσω περισσότερο είναι η κουζίνα, καθώς λατρεύω τους άδειους πάγκους και τις καθαρές γραμμές που δίνουν. Καλημέρα & καλή εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ μαζί σου Δήμητρα δεν μπορούμε να το διατηρήσουμε και μιλώντας για μένα επειδή και δένομαι με αντικείμενα που έχουν συναισθηματική αξία μαζεύω τα άπειρα! Ευτυχώς συνέρχομαι και δεν τα χρησιμοποιώ όλα. Απλά έχοντας το κατά νου δεν πέφτουμε σε υπερβολές! Και την δική μου καλημέρα και καλή εβδομάδα

      Διαγραφή
  5. Φαντάζομαι ότι ξέρεις πόσο μου έλειψε αυτή η στήλη!! Το μίνιμαλ στυλ μου αρέσει πολύ για τις καθαρές γραμμές του αλλά όπως λέει και η Δήμητρα παραπάνω είναι δύσκολο να διατηρηθεί στην πραγματική ζωή ενός σπιτιού! Λάτρεψα τις φωτογραφίες με το ξύλο και τα γκρι χρώματα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερίνα μου χαίρομαι αφάνταστα που διαβάζεις πραγματικά αυτή την στήλη! Σε είχα συνδέσει με το μίνιμαλ στυλ έτσι χωρίς να ξέρω, από τις δημοσιεύσεις σου, τα σχόλια σου. Κι εμένα μου άρεσε πολύ ο συνδυασμός του γκρι με το ξύλο. Φιλιά!

      Διαγραφή
  6. Το αγαπημένο μου στυλ είναι το σκανδιναβικό που εμπεριέχει το μινιμαλισμό ενώ παράλληλα είναι πιο ζεστό και οικείο. Όσο ονειρεμένη κι αν είναι αυτή η προ-τελευταία εικόνα, αν ζούσα εκεί σ' αυτό το δωμάτιο, μ' αυτούς τους ολόγυμνους τοίχους κι ένα καναπέ μόνο, μετά από 1-2 μήνες χαλάρωσης (μπα, πολύ λέω) μόνο να κόβω φλέβες θα μπορούσα να με φανταστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το σκανδιναβικό στυλ διακόσμησης είναι πολύ όμορφο. Αν έφτιαχνα σπίτι από την αρχή θα το υιοθετούσα σε μεγάλο μέρος. Δήμητρα η φωτό που λες ευτυχώς δεν είναι δωμάτιο είναι στεγασμένο μπαλκόνι!

      Διαγραφή
  7. Μμμμ,για μένα που απεχθάνομαι το ξεσκόνισμα ,αυτοί οι χώροι είναι παράδεισος ονειρεμένος.Έλα μου, όμως, που σαν και σένα ,δένομαι κι εγώ με διάφορα αντικείμενα και δεν μπορώ να τ'αποχωριστώ...Στο χώρο του μπάνιου μου αρέσει φοβερά αυτό το στυλ γιατί αποπνέει καθαριότητα.Την καλησπέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε ναι το έχουμε το προβληματάκι με τα αγαπημένα μας αντικείμενα. Τι να κάνουμε; Στο μπάνιο κι εγώ Αλέκα μου θέλω τέτοιους χώρους, σχεδόν αποστειρωμένους! Καλησπέρα κι από εμένα :)

      Διαγραφή
  8. Ονειρεμένα σπίτια μας έδειξες!! Αλλά μόνο στα ονειρά μου... δεν είμαι του μινιμαλ με τίποτα γιατί δε μπορώ να το 'κρατήσω' αλλά και γιατί μου αρέσει να βλέπω διακοσμητικά αντικείμενα γύρω μου ειδικότερα αν είναι δώρα ή οικογενειακά κειμήλια!!
    Άσε που έχουμε και θέμα στο σπίτι μας... όλα σχεδόν τα πάμε στο σαλόνι, laptop, βιβλία, τετράδια, τσάντες κ.α :)) Καλή εβδομάδα Δήμητρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό λέμε όλοι Ελεάνα μου πως δεν γίνεται ακόμη κι αν μας αρέσει να το κρατήσουμε λόγω της διαφορετικότητας μας από τους λαούς που το εισήγαγαν στην διακόσμηση. Καλη σου ημέρα (μάλλον σκεφτόσουν την Δήμητρα όταν έγραφες)... :)

      Διαγραφή
  9. Πολύ όμορφες φωτογραφίες, Χριστίνα!!! Μου αρέσει το minimal, αλλά το θέλω να "σπάει" με μικρά εκκεντρικά στοιχεία που να φανερώνουν κάτι για τον ιδιοκτήτη !!! Φοβερή η κρεβατοκάμαρα με το sticker φτερό στον τοίχο !!! Καλή σου μέρα και καλή βδομάδα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Ιωάννα μου! Πολύ ωραία εκδοχή του μίνιμαλ έδωσες! Έτσι το σπίτι δεν φαίνεται σαν έκθεση επίπλων αλλά προσδιορίζει την ταυτότητα των ιδιοκτητών. Καλημέρα και σε σένα :)

      Διαγραφή